• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • הוצאות כספיות במקרה של גירושין

    גירושין הוא תהליך מורכב וקשה מאוד, בפרט אם יש ילדים בתמונה. לצד הפן הרגשי, מדובר גם בתהליך שעלול לעלות ביוקר.

    הליך גירושין הוא הליך נפוץ מאוד בכל העולם המערבי. נראה שאחוז המתגרשים גדל עם השנים, כשאחת הסיבות לכך היא שינוי בתרבות ובאורח החיים שסיגלנו לעצמנו.

    למרות אחוזי הגירושין הגבוהים, עדיין מדובר בהליך שקשה לרוב המתגרשים לעבור אותו. כמובן שהפן הרגשי הוא הדומיננטי, ובפרט כשיש ילדים בתמונה, שהרי קשה לפרק משפחה וזוגיות, גם אם זה לאחר תקופת נישואין קצרה יחסית.

    חשוב לציין גם את הפן הכלכלי שבהליך הגירושין. ישנן הוצאות כספיות במקרה של גירושין שלא ניתן להימנע מהן, ואחרות שהן לשיקול כל אחד מהצדדים המעורבים בהליך, כלומר בני הזוג.

    ההוצאות שתמיד תהיינה ויש צורך לטפל בהן:
    מזונות- כאשר לבני הזוג יש ילדים, ההורה שאינו משמורן יצטרך לשלם מזונות ילדים, החל מהסכום המינימלי הנקוב שנקבע בפסיקה (כ-1,200 ש"ח עד 1300 ₪ עבור כל ילד), אך אין "תקרה" כלשהי בדרך כלל.

    חלוקת רכוש- גירושין כרוכים גם בחלוקת רכוש. כאשר בני הזוג לא חתמו ביניהם על הסכם ממון המציין אחרת, כל הרכוש שצברו בני הזוג במהלך החיים המשותפים יחולק ביניהם באופן שווה. לרוב, יש ויכוחים ומחלוקת בעניין זה, למשל איך הרכוש הממשי יתחלק – האם הבית יעבור לידי אחד הצדדים והצד השני ייקח רכוש אחר השווה לו? או שמא הזוג המתגרש ימכור את הבית ויתחלק בכסף?

    שתי ההוצאות הכספיות לעיל מציגות פן בולט בהליך הגירושין. פעמים רבות ההליך נמשך מעבר לזמן הרצוי, בעיקר בשל שתי מחלוקות אלן.
     


    נגישות
    menu