• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • חייבים הוצאה לפועל

    לאחר קבלת  מכתב אזהרה  כי נפתח נגד החייב תיק הוצאה לפועל, יכול החייב לבחור באחת מחמש האפשרויות הבאות:

    1. למלא אחר פס"ד – תשלום אחד.

    2. לשלם את החוב בתשלומים עפ"י כללים שנקבעו עפ"י החוק.

    3. לשלם את החוב בתשלומים שנקבעו ע"י רשם ההוצל"פ .

    4. לבקש בתוך 20 ימים מעת קבלת האזהרה לשלם תשלומים שהוא חושב שיוכל לעמוד בהם. לבקשה זו יצרף החייב כתב ויתור על סודיות וכן מענה לשאלון הכולל מידע לגבי מקום מגוריו, נכסיו, הכנסתו וכל מצבו הכלכלי.

    5. להתייצב לחקירת יכולת בלשכת ההוצל"פ בתוך 21 ימים מיום המצאת האזהרה או בתוך מועד אחר שנקבע האזהרה ולהמציא מסמכים שיפורטו באזהרה.

    התרחישים השונים במקרה של חוב
    במידה והחייב התייצב תוך 21 ימים לחקירה, יבחן הרשם בחקירה את יכולתו הכלכלית של החייב. החייב יצטרך לתת לרשם את רשימת נכסיו, גובה הכספים שנמצאים ברשותו, מי מתגורר בבית, מה הן ההכנסות של כל אחד בפירוט, האם מממן ילדים בגירים, לתת רשימה מפורטת של ציוד שנמצא בביתו, בעלות על רכב, אם ומתי טס לחו"ל, ואפילו ירידה לפרטים דוגמת האם יש לו כבלים, אינטרנט, טלפון נייד, בר מים מינרלים ועוד. במסגרת חקירת היכולת, רשאי גם הזוכה לבקש לחקור את החייב ויש באפשרותו לספק לרשם רשימת נכסים שיש בידי החייב ושלא דווח עליהם.

    באם החייב לא מתייחס לאזהרה שקיבל, לא פרע את חובו באחת מהדרכים המוצעות, ולא התייצב לחקירת יכולת, יראו אותו כחייב המשתמט מתשלום חובותיו, ואז ניתן יהיה לדרוש הפעלת סנקציות כנגדו, אפשר יהיה למסור עליו מידע כלכלי בניגוד לרצונו, ניתן יהיה להטיל עליו הגבלות כמו: צווי עיכוב יציאה מהארץ, צווי עיקול, אי חידוש רישיון נהיגה ודרכון,  ולנקוט כנגדו הליכי הבאה ובנסיבות מסוימות גם הליכי מאסר.

    ישנם מקרים בהם החייב פטור מהתייצבות לחקירת יכולת וביניהם: עדין קיימים הליכים משפטיים פתוחים בעניינו, החייב הוא חברה, קיימת משכנתא על נכס של החייב – ניתן לפרוע את החוב ע"י מימוש הנכס, מקרה נוסף וחריג הינו חייב שתיק ההוצל"פ כנגדו הוגש בשל חוב מזונות – מבחינה טכנית, להבדיל מחיובים אחרים, שבהם נקבע בהוצל"פ צו התשלומים להסדרת החוב, הרי שבמזונות התשלום החודשי הוא מה שנקבע בפסק דין, כלומר חקירת היכולת הייתה כבר בבית דין רבני, או בבימ"ש לענייני משפחה שקבעו שהחייב צריך לשלם מזונות כחלק מפסק הדין של הגירושין, ולכן רשם הוצל"פ כלל לא נזקק לעשות חקירת יכולת בענייני מזונות. במקרה זה רשאי הרשם להטיל על החייב מאסר של עד 21 ימים.

    חייב שמתנהלים נגדו מספר תיקי הוצאה לפועל, רשאי לבקש את איחודם. אישור הבקשה מאפשר לחייב לקבל צו לעיכוב מרבית ההליכים, תנאי שיעמוד בצו התשלומים שיקבע בתיק האיחוד. כל תיק חדש שנפתח נגד החייב נכנס לתיק המאוחד. יש להוסיף עוד שבאיחוד תיקים ההתחייבות של החייב מועברת אף ליורשיו במידה ונפטר ונכנסת לתיק העיזבון.

    בתאריך 03/07/19 פורסמה כתבה  ב- TheMarker כתבה לפיה: חלה ירידה במספר התיקים הפתוחים בהוצאה לפועל .   
    הכתבה מנסה להתיימר להציג מדוע חלה ירידה במס' תיקי ההוצל"פ, בעוד שהסיבה העיקרית לכך הינה סגירת תיקי הוצל"פ ישנים עקב חוסר מעש, והפניית החייבים בלשכות ההוצאה לפועל לכנ"ר, לצורך פתיחת תיק פשיטת רגל ( פש"ר). מכאן שלכאורה חל גידול משמעותי בחייבים אשר חבים כספים לנושיהם להלן הקישור לכתבה :   https://www.themarker.com/law/.premium-1.7431718
     


    נגישות
    menu