• טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344

  • טל' 077-54-30-040
    נייד: 052-587-3344



  • עקרונות לגירושין מכובדים, נעימים, טובים וקלים יותר


    גירושין הן דבר נפוץ ביותר ואיתם גם "סיפורי זוועה" רבים על תלונות שוא, כעסים, בני זוג שמנסים לסחוט אחד את השני בתמורה ל"גט", הסתה של הילדים או סתם הליכים קשים שהולכים ונמשכים עם עלויות יקרות מאד.

    הדברים לא חייבים להיראות כך.

    למרות שללא ספק מדובר במשבר קשה ומשמעותי בחייו של כל אדם, להלן שורת עקרונות שיכולים לסייע לכם לצלוח את משבר הגירושין בצורה קלה, נעימה, טובה ומכובדת יותר.

    עקרונות לגירושין מכובדים, נעימים, טובים וקלים יותר
    זכרו שאם יש ילדים בתמונה, היחסים בין בני הזוג לא באמת מסתיימים. קבעו לעצמכם כלל ברזל – "להתנהג יפה" במחיצת הילדים; אנא שמרו את השיחות והויכוחים ל"שיחת מבוגרים" בארבע עיניים או עם איש מקצוע. נכון, זה קשה, אבל טובת הילדים מחייבת אתכם לנהוג בבגרות בהקשר זה, למרות הטלטלות הרגשיות שאתם וודאי עוברים עקב הליך הגירושין.

    הליכי גישור זולים וקלים יותר מהליכי גירושין "נטו" המתנהלים בערכאות השונות. יתרה מכך, גם אם לא תסיימו את הסכסוך בגישור עצמו, יתכן ותוכלו לפתור באמצעותו לפחות חלק מהמחלוקות. גם הליכי גישור שלא הסתיימו בהסכם מתאפיינים בכך שזמן מסוים לאחר תום הליכי הגישור הצדדים דווקא כן מגיעים מגיעים לבשלות הנפשית והרגשית הנדרשת על מנת להגיע בכל זאת להבנות מוסכמות באמצעות מו"מ ישיר ביניםם ולאו דווקא דרך הליך משפטי.

    למעשה, הנקודה הזו כ"כ חשובה שכדאי לחזור עליה שוב – זוגות רבים מבינים היום שהזמן הוא משאב יקר ושמאבק משפטי ממושך אינו טומן בחובו רק עלויות כספיות משמעותיות אלא גובה גם מחירים רגשיים קשים – לא רק מבני הזוג אלא גם מילדיהם. למשל, הניסיון לזכות במשמורת בניסיון להוכיח "חוסר מסוגלות הורית" של הצד השני הוא הליך קשה, מעליב ופוגעני שעלול לפגוע גם בילדים. מנגד, הליך גישור הוא הליך "מעין טיפולי" מכיוון שהוא מבוסס על הקשבה, נעזר בנקודת מבט חיצונית, שיקופים, ופגישות אחד על אחד עם איש המקצוע (המגשר) לצורך הבהרה, עזרה בחשיבה והפיכתה למשותפת. בהליך כזה יש לכל אחד מהצדדים מקום להתבטא ולקבל הקשבה תוך מתן מיקוד לרצונות והאינטרסים החשובים באמת בעוד שלהליך המשפטי יש דינמיקה אחרת לגמרי שבה הלקוח יכול למצוא את עצמו "נסחף" לצורת התנהלות מסויימת שאותה מכתיבים ה"כללים".

    שימו לב למי אתם מקשיבים. ישנם גירושין שיכולים היו להימנע בכלל או היו עשויים להיות הרבה פחות קשים לשני הצדדים אלמלא אותם מעורבים, "יועצים ותומכים" למיניהם מקרב המשפחה והחברים שבשם התמיכה הרגשית, למעשה מסיטים אתכם למהלכים כוחניים/מלחמתיים מיותרים הפוגעים גם בכם, גם בצד השני ובעיקר בילדים המשותפים שלכם. כמובן שצריך תמיכה של בני משפחה וחברים אבל תמיד עדיף להתייעץ בנוסף עם אנשי המקצוע ולשקול עימם את הדברים.

    קבלו תמיכה מקצועית. גירושין הוא הליך משברי שמציף רגשות חרדה, דיכאון, כעס, ירידה בדימוי העצמי, תחושת חוסר מסוגלות, קושי לתפקד ועוד. איש מקצוע מתחום הטיפול או האימון יוכל לעזור לכם לתפקד באופן מאוזן ולהתמודד באופן מיטבי עם הסיטואציה.

    נסו לקבוע הסדרי ראיה הגיוניים שתוכלו לעמוד בהם ואשר עונים ככל הניתן על צרכי הילדים ועל הצרכים שלכם ושל בן/בת הזוג הנוסף. השתדלו לעמוד בהסדרי הראיה שסוכמו, באופן סדיר עד כמה שניתן, ואם ישנם שינויים, אנא נסו לעשות זאת תוך תיאום מראש והעריכו את המאמצים של הצד השני לנהוג כך כלפיכם.

    בנו תכנית עבודה כלכלית למצב החדש אליו הנכם הולכים להיכנס. אם לא ידעתם לנהל תקציב משפחתי מאחר שהצד השני לקח על עצמו את התפקיד, זה הזמן לשנס מותניים, להשקיע מאמץ ולקחת אחריות על מאזן ההכנסות וההוצאות שלכם. יתכן שתצטרכו לבצע התאמות בהתנהלותכם על מנת לשמור על יציבות כלכלית.

    קבעו הסדרים הוגנים שקשורים לאחריות ההורית – איך מקבלים החלטות, איך שומרים על מעורבות. ישנם אנשים שגם אחרי הגירושין נדרשים לסדרות שונות של הליכים משפטיים על הרקע הזה. אם דברים נקבעים מראש ובהסכמה (בהליכי גישור למשל), פוטנציאל החיכוך קטן באופן משמעותי.

    נסו לחשוב קדימה – מה יהיו הדילמות איתן תצטרכו להתמודד. כמובן שאנשי מקצוע מנוסים בתחומי הגירושין יוכלו לספר לכם מה הם הדברים שחשוב לשים עליהם דגש, אבל גם אתם הרי מכירים גם את הילדים שלכם ואת בן/בת הזוג שלכם, את צורכיהם, את עיקרי הדברים שחשובים להם באמת ודעו היכן יש לשים דגש מיוחד על הבנות שיראו לשניכם הוגנות.

    זכרו שבן/בת הזוג מהם אתם מתגרשים הם בני אדם כמותכם, והם עוברים בדיוק כמוכם משבר רגשי חמור. התייחסו אליהם בהגינות ובכבוד. לטווח הארוך זה יקל על כל המעורבים, וגם עליכם.

    לעיתים כאשר אתם במשבר ומנסים להגיע לשלום בית, המהלך החכם ביותר הוא לקבוע, אפילו בהליך של גישור, הסכם של שלום בית ולחילופין גירושין. בשלב הזה של הדברים (עדיין) שוררים ביניכם רצון טוב ותקשורת ואתם יכולים להגיע בצורה מכובד ונעימה להבנות שהן סבירות ומציאותיות ותוכלו לעמוד בהן בעתיד ממקום שלם עם עצמכם, אם שלום הבית ייכשל.

    עורך דין גירושין טוב, יוכל להנחות אתכם ולשמש כמגשר מקצועי וידידותי, היורד לדקויות של הסכם הממון, של הסיטואציות העתידיות ושל כל הנושאים המהותיים הנובעים מהליך הגירושין.
     


    נגישות
    menu